Všeobecné obchodné podmienky
#01) Základné obchodné podmienky
Predmetom kúpnej zmluvy (ďalej len "zmluva") je dodávka reklamných
predmetov, resp. tovaru a služieb (ďalej len "tovar"), bez
potlače alebo s potlačou, objednaných písomnou formou, resp. e-mailom.
Predávajúci a kupujúcí sa pritom zaväzujú postupovať v súlade s nasledujúcimi
podmienkami:
#02) Cena / Ponuka
Ponuka je platná ku dòu odoslania. Cenové a termínové podmienky sa časom
menia, preto je potrebné si v čase objednávky overiť platnosť údajov.
Cena tovaru alebo služieb sa riadi cenníkom uvedenom v katalógu, resp.
na web stránke www.sietotlac.sk pokiaľ nie je písomne dohodnutá iná
cena.
Cena tovaru nezahàòa náklady na dopravu tovaru ku kupujúcemu.
Cena tovaru nezahàòa nutné náklady na balenie tovaru, ktoré budú vo
výške 1 % z ceny tovaru (minimálne však 40,– Sk) účtované na faktúre
zvlášť.
Záväznú kalkuláciu pripraví dodávateľ na základe konkrétneho zadania
(tovar, náklad, potlač, farebnosť, podklady).
Všetky uvedené ceny sú bez DPH.
Vystavním objednávky objednávateľ potvdzuje akceptovanie ceny predmetu
objednávky. V prípade akýchkoľvek nejasností ohľadom ceny si objednávateľ
vyžiada záväznú písomnú kalkuláciu.
#03) Tlač / Korektúra
Dodávateľ v prípade tlače pošle na základe objednávky objednávateľovi
návrh/vizualizáciu potlače. Objednávateľ odoslaním podpísanej korektúry
odsúhlasuje vytlačenie motívu presne podľa návrhu: žiadne iné veci nebudú
pridané, odstránené, ani zmenené. V prípade akýchkoľvek otázok, pochybností
či nejasností objednávateľ písomne vyznačí a overí správnosť. Písomným
súhlasom objednávateľ tlač v tejto forme potvrdzuje a preberá zodpovednosť
za správnosť grafickej úpravy, gramatickej korekcie a farebnosti vytlačeného
motívu nezávisle od pôvodného podkladu. V prípade akejkoľvek nejasnosti
či pochybnosti je potrebné otázky prekonzultovať.
#04) Objednanie
Objdnávka bude vystavená a dorucená písomnou formou, osobne, resp. e-mailom.
Predávajúci sa zaväzuje potvrdiť kupujúcemu príjem objednávky formou potvrdenia
objednávky s tým, že objednávku akceptuje a dochádza tak k uzavretiu kúpnej
zmluvy, alebo že objednávku neakceptuje. Až do vyjadrenia dodávateľa je
objednávka pre odosielateľa záväzná.
#05) Dodacia lehota
Štandardná dodacia lehota je cca 10-14 dní od obdržania objednávky,
kompletných podkladov. Dodacia lehota je závislá od aktuálneho skladového
stavu konkrétneho tovaru. Záväzný termín potlače možu byť dohodnuté
na základe konkrétnej objednávky v čase objednania. Dodacia lehota plynúť
dòom prevzatia objednávky a úplných podkladov pre tlač, resp. úhradou
zálohovej platby.
Prípadné meškanie s úhradou zálohovej platby, alebo so schválením korektúry
sa adekvátne premieta do dodacej lehoty.
#06) Platobné podmienky
Kúpna cena bude kupujúcim uhradená v hotovosti pri odovzdaní a prevzatí
tovaru, pri dodaní tovaru dobierkou, zálohovou platbou vopred alebo
bankovým prevodom zrealizovaným do času prevzatia tovaru:
1) Platba v hotovosti pri preberaní tovaru
2) Platba prevodným prikazom predom na základe vyžiadanej faktúry
3) Platba kuriérovi pri preberani dobierky
Pri objednaní tovaru s potlačou predávajúci vystaví kupujúcemu zálohovú
faktúru v hodnote 100% tovaru s DPH. Túto platbu kupujúci bez meškania
uhradí, potlač tovaru sa začne po úhrade zálohovej platby. Prípadné
meškanie s úhradou zálohovej platby sa adekvátne premieta do dodacej
lehoty.
Predávajúci je oprávnený účtovať aj čiastočné plnenie a kupujúci je
povinný takto účtovanú čiastku zaplatiť. Nezaplatenie celej kúpnej ceny
alebo neprevzatie tovaru v dohodnutej lehote sa považuje za podstatné
porušenie zmluvy. Ak sa kupujúci omešká s plnením svojho záväzku a to
i len v jeho časti, uplatní si predávajúci jednorazovú pokutu vo výške
5% neuhradenej čiastky, najmenej však 500,-Sk. Dohodnuté penále nevylučuje
uplatnenie zákonom garantovaného úroku z omeškania. Kupujúcí nadobudne
vlastnícke práva na tovar až úplným zaplatením dodaného tovaru.
Nezaplatenie kúpnej ceny alebo neprevzatie tovaru v dohodnutej lehote
sa považuje za podstatné porušenie zmluvy. Predávajúci je oprávnený
účtovať aj čiastočné plnenie a kupujúci je povinnný takto účtovanú čiastku
zaplatiť.
Pri nedodržaní finančného plnenia faktúry má predávajúci nárok uplatniť
si zmluvnú pokutu ako jednorázovú čiastku vo výške 5% z fakturovanej
hodnoty každej faktúry, najmenej však 500 Sk, počnúc 14. dòom po uplynutí
doby splatnosti, vyznačenej na faktúre. Zmluvná pokuta nevylučuje možnosť
predávajúceho uplatniť a faktúrovať zákonom garantovaný úrok z omeškania
z neuhradenej časti kúpnej ceny tovaru a služieb za každý deò omeškania
úhrady.
Predávajúci splní svoju povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním priamo
kupujúcemu pri jeho osobnom odbere, v sídle predávajúceho alebo odovzdaním
tovaru prvému prepravcovi na prepravu pre kupujúceho. Dodacia lehota
objednaného tovaru je spravidla 5-21 pracovných dní. Predávajúci si
vyhradzuje možnosť plniť objednávky postupne t.j. čiastočnými dodávkami,
ktoré budú samostatne fakturované s dohodnutými platobnými podmienkami
Cena za expedíciu sa riadi cenníkom predávajúceho a je kalkulovaná podľa
cien poštovej, železničnej a expresnej prepravy. Spoločne s balným je
samostatne uvádzaná vo faktúre. Pri osobnom odbere sa expedičné náklady
neúčtujú.
#07) Doprava a manipulácia
1) Doručenie v rámci Bratislavy štandardne paušál 200,-Sk+dph
2) Zaslanie v rámci SR prostredníictvom kuriérskej služby, cena podľa
hmotnosti a objemu tovau.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho predaním tovaru
prvému dopravcovi. Cena dopravného, balného je účtovaná spolu s tovarom.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho predaním tovaru
prvému dopravcovi. Škoda na tovare vzniknutá neskôr nemá vplyv na povinnosť
kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu. Prípadná reklamácia nemá vplyv na povinnosť
kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu. Reklamovať možno iba tovar v originálnych
obaloch, neoznačené, nepotlačené či inak nezmenené zásahom kupujúceho.
Reklamácia musí byť písomná. Záväzkový vzťah zmluvných strán sa bude
riadiť Obchodným zákonníkom a v prípade sporu bude miestne príslušný
súd, v ktorého obvode je sídlo predávajúceho.
Zodpovednosť za škody na tovare prechádza na kupujúceho osobným prevzatím
tovaru od predávajúceho alebo predaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu
pre kupujúceho.
#08) Záruka / Reklamácia
Na dodaný tovar a služby poskytuje predávajúci zákonom stanovenú
záruku. Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru sa riadi ustanoveniami
Obchodného zákonníka. Tejto zodpovednosti sa predávajúcí zbaví, ak si
kupujúci neuplatní vady bez zbytočného odkladu po dobe, kedy mohol pri
vynaložení odbornej starostlivosti tieto vady zistiť.
Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté nesprávnym použitím alebo skladovaním
dodaného tovaru.
V prípade uznania vady tovaru predávajúci vymení reklamovaný kus za bezchybný,
ak je to v jeho možnostiach alebo nahradí hodnotu reklamovaného tovaru
podľa faktúrovanej ceny. Reklamácie rieši predávajúci v zákonom stanovených
lehotách. Reklamácia musí byť podaná písomne!
Nie je možné reklamovať tovar upravovaný, dekorovaný alebo inak zmenený
kupujúcim v prípade, že bolo možné vadu zistiť pred zahájením dekorácie
(napr. preskúšaním funkčnosti, poškodený povrch a pod.).
Reklamovať možno iba tovar v originálnych obaloch v nezmenenom stave,
ktorý bol v plnej výške uhradený.
Pokiaľ atypické rozmery či váha tovaru vyvolajú skutočné expedičné náklady
vyššie, než vykalkulované v Potvrdení objednávky, vyhradzuje si predávajúci
právo doúčtovať skutočne vynaložené náklady v ich skutočnej výške.
#09) Storno objednávky
V prípade stornovania už potvrdenej objednávky je dodávateľ oprávnený
požadovať úhradu vyvolaných nákladov až do výšky 100% ceny objednaného
tovaru s DPH, minimálne však 20% z ceny objednaného tovaru s DPH.
#10) Zobrazenie tovaru
Fotografie jednotlivých predmetov v printových a webových katalogoch majú
len informatívny charakter a nemusia plne zodpovedať skutočnosti, najmä
čo sa týka farebnosti a detailov prevedenia. Pokiaľ sú na predmetoch použité
ukážkové logá a názvy, sú tieto logá a názvy registrovanými obchodnými
značkami uvedených spoločností a sú na predmetoch znázornené iba pre ilustráciu
potlače.
#11) Ochrana osobných údajov
Odoslaním svojej objednávky, vyžiadaním cenovej ponuky alebo vyplnením
žiadosti o katalóg, či už písomnou formou či prostredníctvom telefónu,
resp. e-mailu alebo webových stránok spoločnosti 1996 s.r.o.
dávate súhlas k tomu, aby až do odvolania Vášho súhlasu boli Vaše osobné
a firemné údaje spracovávané v súlade so zákonom na ochranu osobných údajov
na účely obchodnej činnosti spoločnosti 1996 s.r.o. Spoločnosť
1996 s.r.o. neposkytuje vedome Vaše údaje žiadnym tretím subjektom,
ani zdarma, ani za úplatu.
#12) Všeobecné ustanovenia
Právne vzťahy, neupravené týmito podmienkami sa riadia ustanoveniami občianskeho
a obchodného zákonníka SR.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky 1996 s.r.o. sú v platnosti do vydania
ďalších obchodných podmienok a sú verejne prístupné na www.sietotlac.sk.
V Bratislave 16.10.2008
1996 s.r.o.